Sunday, July 27, 2014

Wraak is een schotel die het best koud gegeten kan worden

Vakantie, iedereen is op vakantie, behalve ik, maar ik ga op vakantie als iedereen er weer is.

Wraak, wraak in de Gaza strook, wraak in de Oekraïne?   Wraak is een gerecht wat het beste koud gegeten kan worden zei mijn ex schoondochter vroeger en ja nu een paar jaar later voegt ze daad bij woord. Ze neemt wraak op ons, op ons allemaal en op haar eigen dochtertje die uiteindelijk het meeste zal leiden onder de poging van mijn schoondochter om mijn kleinkind bij mijn zoon en ons weg te houden. Mijn kleindochter krijgt een stiefpapa, en waarschijnlijk nog wel meerdere, latere, nieuwe stief papa's, tenminste..........
als het verleden zich herhaalt en..... als ze wint. Als ze wint bij de rechtbank, als de rechter de moeder te veel bonus punten geeft en als de rechter niet erg wakker is en als de rechter neit ziet dat mijn ex schoondochter is wie ze is: een paranoide schizofrene jonge vrouw die zich heel erg mooi voor kan doen en die eigenlijk ook best aardig is, vaak.
Kijk in mijn Engelse blog of mijn eerdere  en of latere blogs, om meer te zien of te lezen.

Gaza, Hamas, Israël, ook zo een geval van wraak. Daar houden ze het gerecht wraak altijd op een laag pitje, het koelt nooit helemaal af en daarom is het tamelijk bedorven. Ik vindt dat ik neit genoeg kennis van beide partijen heb om een oordeel te vellen over gelijk en recht enzo. Ook niet de tijd om mij er diep in te verdiepen, in de geschiedenis over recht en land, godsdienst of waan.....
Maar ik ken wel een verhaal over David en Goliath, de dwerg en de reus, Hamas en Israel. Maar deze reus is ook wel beschamend bezig, net zoals de dwerg, beide houden ze neit genoeg rekening met hun bevolking,
Meer dan 1000 doden aan de ene kant, meest burgers en minder dan 50 aan de andere kant, meest militairen, maar militairen zijn toch ook mensen? Gaat het om aantallen of gaat er om hoeveel mensen de leiders willen opofferen voor veiligheid of macht of land of?????
Ik vind dat we oorlog noch aan de ene kant noch aan de andere kant mogen toelaten. Mensen om mij heen wijzen mij er op dat ruim 10 jaar geleden de wereld anders voelde dan nu. Nu kan het gebeuren  dat een vliegtuig van Malasian airlines uit de lucht geschoten wordt, een vergissing neem ik aan, maar ook hier weer veel doden door een vergissing in oorlogsgebied.
Laten wij als Europa en als beschaafde rest van de wereld toe dat er een oorlog uitgevochten wordt, dicht bij ons?
Ik kan dat niet zo goed begrijpen, haal de kemphanen uit elkaar, zet ze apart, geef ze tijdelijk ieder wat land en een hele club agenten om de rust te bewaren en genocide te voorkomen en laat de leiders het uitvechten,
een goed referendum bepalen of je Rus of Oekraien wil zijn, laat deze mensen woningruil doen geef ze een bestaan op hun eventueel nieuwe woonplek maar verbied het oorlog voeren op het land waar mensen horen te wonen en te werken, kinderen horen te spelen.....

Kijk maar naar de bloemen en de bijen, die leven en werken:
bijen en papavers







No comments:

Post a Comment