Monday, July 14, 2014

Vrijheid, vrij kiezen

Mijn ex is niet erg spiritueel en zegt: u bevindt zich op een door u zelf gekozen plaats in een door u zelf gekozen situatie.
En die uitspraak lijkt veel wijzer dan vele andere geleerde uitspraken.
Ik bevind mij dus ook op een door mij zelf gecreƫerde plaats in een door mijzelf gekozen tijd.
Ik die altijd vrijheid hoog had staan en toen ik jong was geen concessies deed wat betreft mijn vrije bewegingsruimte, soms vraagt iemand mij waar die vrijheid gebleven is.
Dan sta ik daar even bij stil,
kijk ik er naar en realiseer mij dat ik gaanderweg al mijn vrijheid ingeleverd heb, alleen mijn gedachten zijn vrij.
Mijn gedachten zijn van mij en daar laat ik niemand toe, dat is mijn vrije ruimte, absolute vrijheid.
Ongenaakbaar alleen dus ongenaakbaar vrij.
Verlangend kijk ik naar de boten in de haven, drijven op het water en kunnen zonder gebaande wegen verder gaan, vrij richting kiezend.
Dat is misschien wat mij trekt in varen, de weg is daar niet recht en ook niet krom.
Het trekt ook mijn zoon en mijn broer,
soms was ik liever man geweest dan had het anders gegaan,had ik andere dingen geleerd en gedaan.
Maar goed het is wat is,
het leven gaat misschien nog een tijdje verder, en wie weet vind ikd e moed om nog eens een keer links af te slaan in plaats van rechtsaf....

De mooiste foto gemaakt door mijn dochter past bij de droom....
IMG-20140710-WA0001.jpg wordt weergegeven

No comments:

Post a Comment