Thursday, April 11, 2013

Noord-Korea versus de wereld

Vandaag in de krant dat Noord-Korea, verder genoemd N K, een atoom wapen af zou kunnen vuren, met een balistische raket.

OP CNN lees ik echter vanavond: An administration official tells CNN: "We do not believe (North Korea has) developed a nuclear warhead."  


Kim Jong-un

 is de leider van N K (Noord Korea niet Nederlands kampioenschap)
een relatief nieuwe leider die zichzelf moet profileren.
Maar ik las ook dat er in deze tijd van het jaar vaak hongersnood heerst, en dan moeten de mensen afgeleid worden, tevreden gehouden worden met het regime en de omstandigheden in het land.

Ik vraag me vaak af hoe het nu eigenlijk echt zit, welke leider wat aanhet verdoezelen is met een stevig verhaal over een vermeende dreiging.
Natuurlijk N K komt met stevige taal maar als je een klein beetje verstand hebt dan ga je geen bommetjes op Zuid Korea gooien en ga je ook geen raketten, met of zonder atoom kop, naar Amerika proberen te sturen.
Ik geloof dat Z K binnen een paar uur van de aardbodem verdwenen is als ze maar 1 zo een poging zouden ondernemen.
Wordt China dan boos?
Elk land heeft namelijk ook weer zo zijn medestanders en zolang dat dat allemaal in evenwicht is, zo lang is er helemaal niet zo een groot probleem denk ik?

Toch kijk ik met reserve naar al het gesteggel van pyongyang 
, in de hoop dat al die heethoofden hun hand bij de rode knop vandaan houden.

*Disclaimer:ik schrijf geen wetenschappelijk onderbouwde stukjes maar ik schrijf wat een gemiddelde lezer ziet en hoort.


No comments:

Post a Comment