Thursday, April 25, 2013

30 kilometer zones in de steden

Ik zie in mijn buurt alsmaar meer borden met 30 kilometer.
Een tijdje geleden zag ik zelfs een camera staan (en ik zie ze nooit) en ik verkneukelde me: ik reed gewoon 30.
Heel gerustgesteld rijdt ik 2 keer per week deze wij in en weer uit.

Tot vorige week: ik had een bekeuring, nee TWEE!!!!!
300 euro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1 van 100 en 1 van 200.
Werkelijk te zot in een maand waarin ik al een paar duizend extra rekeningen heb: verzekeringen onroerend goed en nog meer van die ongein.

Ik moet zo opletten, 30 kilometer is zo langszaam! Dat is echt heel traag.
De enige oplossing die ik kan bedenken is aan het begin van de wijk mijn auto uit en verder duwen, dat is echt de enige manier om in een heel stille, brede straat langzamer dan 30 kilometer te rijden.
Bah, ik haat bekeuringen!

No comments:

Post a Comment