Wednesday, April 10, 2013

Huizen prijzen te hoog: regering greep te laat in

Ik lees nu op internet dat de regering al voor de huizen crisis begon, zo rond 2008 dacht ik, te laat ingegrepen heeft.
Het heeft de huizenprijzen maar laten stijgen en stijgen en ons maar laten lenen en lenen.
Wij dure huizen, maar ook rente aftrek.
De banken rente, de gemeente meer belasting inkomsten, en er zullen ongetwijfeld meer mensen, organisaties , voordeel gehad hebben bij het rijzen van de prijzen.

Wij allemaal maakten lang lopende afspraken met de bank,  soms wilden we die wijzigen wegens veranderende omstandigheden maar dat stond de bank meestal niet toe: afspraak is afspraak!

De regering zette ons aan tot kopen van een huis en beloofde ons rente aftrek tot in het einde der dagen.
Afspraak is afspraak.

Wij moeten ons nog steeds aan alle afspraken houden, rente betalen, en wonderbaarlijk genoeg is de rente op het huisje van mijn dochter niet gedaald ten opzichte van 2008.

Natuurlijk zijn wij verantwoordelijk voor onze eigen daden en besluiten.

Toen ik las dat de regering de huizenprijzen niet goed genoeg in de hand gehouden heeft, dat ze in hadden moeten grijpen om de stijging van de prijzen te temperen. Dat dat in de toekomst beter gedaan moet worden,
toen dacht ik zou het niet leuk zijn als we de staat eens ter verantwoording zouden roepen voor de rechten wegens onvoldoende bestuur en bescherming van de belangen van de burger?






No comments:

Post a Comment