Tuesday, September 16, 2014

Echt een grapjas die man van de belasting

Met adsense en youtube ga ik mijn pensioen aanvullen, althans, dat denk ik. Soms houd ik van uitdagingen.

Ik doe het aardig dacht ik zo

ik heb een eilandje gemaakt met een mooi uitzicht, de zee ver weg, het land genoeg ruimte voor mij en wat anderen.

Komt de regering langs, gaan ze sleutelen aan wetten en bezuinigen in de zorg en aanverwante, mijn eiland is er nog maar het strand is afgegraven en mijn voeten staan bijna in het water, dat denk ik althans
Elk moment kunnen ze weer wat nieuws verzinnen waardoor mijn veilige inkomen waar ik jaren en jaren voor gevochten en gewerkt heb, als sneeuw voor de zon verdwijnt.
Dat is mij al enkele keren overkomen.
 De laatste keer was nine eleven, ik deed wat met amerikanen, de midden klasse, toen vlogen die vliegtiugen in een flat (heel heel triest) en ging de dollar en de middeklasse onderuit.
Maar, denk ik, ik ben slimmer nu, ik ga gewoon weer aan het werk, cusrussen, opleidingkjes, investeren in een andere tak van sport om zo risico te spreiden en te doen wat ik toch eigenlijk nog wel graag wilde.
Nieuw bedrijf opgezet om het maar kort te zeggen,
partner gezocht en gevonden en die ook cursus laten doen,

Ik moet nog 12.000 euro belasting betalen over 2012, aangifte wel gedaan maar aanslag nog niet gezien. Sparen dus.
Komt de inspecteur met een voorlopige aanslag 2013: 12.00 euro, eventjes geleden.
Dat is lastig maar dat meot ik wel redden.
Nou afgelopen weekend komt de inspecteur op het idee om ook over 2014 vast 12.000 euro te vragen aan mij maar, feest, dat mag in drie maanden.

Jaja ik weet het , vele van jullie zullen zeggen ja maar dat wist je toch, is toch gewoon meer sparen?
Maar kijk als je jaren en jaren hebt moeten schuiven dan moet je eerst de gaten dichten voor je voldoende kunt reserveren,
Zo gaat dat nu eenmaal .
Maar ja weg veilige eilandje,
terug op water en brood.


1 comment:

  1. Really inspirational to hear someone pursuing their dreams and becoming successful instead of following the traditional path. I have read your article about This topic. I think it's good and impressed to know your service. Thanks for share this Information.cursus belastingaangifte

    ReplyDelete